juliniberlin.blogg.se

Vi har alltid önskat att få prova på att bo utomlands , gärna i Tyskland, då vi har anknytning dit.Mina föräldrar som båda är Tyska invandrare har gett mig den bästa "basen" att uppskatta detta stora Europeiska land, dess kultur, mat, traditioner mm. Då min man ville plugga i Düsseldorf under 3 månader så tänkte vi till ! Ska jag vara själv med tonåringen hemma? Nej tack.( och detta är ömsesidigt.) Ska mannen pendla? Hur skulle det se ut om vi tog en tid tillsammans nu istället för detta eviga "det gör vi sedan", när barnen blivit äldre, när gammal behövande släkt ej finns, när ditt och när datt etc..., ni känner säkert igen resonemanget.Nu är NU och nu mår VI bra och har möjlighet. ..nu kör vi - häng med om du vill!

Nu åker vi!

Publicerad 2014-12-27 08:30:07 i

Mannen har packat bilen klockrent och tänkt på nästan alla detaljer. Vid Hornstull svär han högt..passet ligger kvar  i lilla lägenheten. Bäst att vända. Jag passar på att besöka wc och vår älskade dotter sover som en stock i vardagsrummet utan att märka att vi kommit tillbaka efter avskedet 40 minuter tidigare.! Plogbilen och vi är de enda på vägen. Kaffet är varmt & mackorna goda.Sonen slumrar i baksätet 7 timmar och 11 minuter- 758 km till Rodbyhavn och färjan! 

Kommentarer

Postat av: Victoria Tengstrand

Publicerad 2014-12-27 10:54:02

Oj vad komiskt. Så imponerad jag är av hur noga ni planerat och förberett er. Och ändå händer det som händer oss oplanerade människor. Det måste betyda att ni kommer få ett fantastisk äventyr. Jag är så avis, det vet ni. Kram

Svar: Hahaha jojomensan , visst händer det oss oxå ! Och nyss hörde min pappa av sig; han har hittat en "äppel" mobil :):)) som vi har letat efter som galningar, jag har tydligen tappat den i hans bil,och vi har trott att den hamnat i någon av våra 300 flyttkartonger på vinden eller i vår packning! KRAM
Cecilia Julin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cissi

Jag och min familj,provar att bo ,leva & plugga i Berlin för en stund .Annars jobbar, finns och trivs jag bra i Sollentuna! Men just nu är vi här.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela