juliniberlin.blogg.se

Vi har alltid önskat att få prova på att bo utomlands , gärna i Tyskland, då vi har anknytning dit.Mina föräldrar som båda är Tyska invandrare har gett mig den bästa "basen" att uppskatta detta stora Europeiska land, dess kultur, mat, traditioner mm. Då min man ville plugga i Düsseldorf under 3 månader så tänkte vi till ! Ska jag vara själv med tonåringen hemma? Nej tack.( och detta är ömsesidigt.) Ska mannen pendla? Hur skulle det se ut om vi tog en tid tillsammans nu istället för detta eviga "det gör vi sedan", när barnen blivit äldre, när gammal behövande släkt ej finns, när ditt och när datt etc..., ni känner säkert igen resonemanget.Nu är NU och nu mår VI bra och har möjlighet. ..nu kör vi - häng med om du vill!

Snipp snapp snut- nu är bloggen och Facebook snart slut.

Publicerad 2015-11-04 22:44:36 i GOTT SLUT!,

Min familj,mina vänner , mitt arbete , min trädgård ,mitt hus.Nu är vi här och allt har sin gång. Lyckligt lottad ,då allt det nämnda ger mig glädje,kraft och lust till livet .Så har jag det nu ,och jag vilar i det som varit i Berlin under en tid.Behöver reflektera när mörkret faller och brasan värmer.Hur var det egentligen? Vad gjorde vi? Behöver det värderas i poäng och resultat ? Prestation ? Nej..jag har kommit fram till det även utan brasa. Då var det Berlin. Nu är det Sverige. Sverige är här jus nu och Berlin kommer alltid att finnas där, att återkomma till . Hej på ett tag ! Ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cissi

Jag och min familj,provar att bo ,leva & plugga i Berlin för en stund .Annars jobbar, finns och trivs jag bra i Sollentuna! Men just nu är vi här.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela