juliniberlin.blogg.se

Vi har alltid önskat att få prova på att bo utomlands , gärna i Tyskland, då vi har anknytning dit.Mina föräldrar som båda är Tyska invandrare har gett mig den bästa "basen" att uppskatta detta stora Europeiska land, dess kultur, mat, traditioner mm. Då min man ville plugga i Düsseldorf under 3 månader så tänkte vi till ! Ska jag vara själv med tonåringen hemma? Nej tack.( och detta är ömsesidigt.) Ska mannen pendla? Hur skulle det se ut om vi tog en tid tillsammans nu istället för detta eviga "det gör vi sedan", när barnen blivit äldre, när gammal behövande släkt ej finns, när ditt och när datt etc..., ni känner säkert igen resonemanget.Nu är NU och nu mår VI bra och har möjlighet. ..nu kör vi - häng med om du vill!

Inget Recept -men en tanke ...

Publicerad 2015-04-29 14:03:19 i Allmänt,

600gram nymald Lamm &  nötfärs ,1knippe färsk  mynta + rosmarin ,1liter Turkisk yoghurt ,1citron ,2ekologiska gurkor ,1stort bröd,1flaska mineral vatten och 1flaska vin .Tror ni det är ett recept ? Nix -det är en reflektion .allt detta kostade 140 kr . Jag slapp dessutom bilköer till stort meningslöst centrum med olidlig dålig infrastruktur vid in och ut och påfarter. Jag slapp p snurror och p böter om jag glömt snurran . Jag slapp xtra priser ,kuponger,melodifestival tips och medlemskort ! Idag måste jag säga att jag tvivlade på att flytta hem till Sollentuna  igen ! Dessutom gillar jag Berlins skyltar 

Kommentarer

Postat av: wenche

Publicerad 2015-04-29 16:10:31

Skulle tippa max 100sek här....x med 5 i Svedala?

Svar: säkert...huamajja va många öl man sparar på att handla här eller i Italien :):):)
Cissi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cissi

Jag och min familj,provar att bo ,leva & plugga i Berlin för en stund .Annars jobbar, finns och trivs jag bra i Sollentuna! Men just nu är vi här.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela