juliniberlin.blogg.se

Vi har alltid önskat att få prova på att bo utomlands , gärna i Tyskland, då vi har anknytning dit.Mina föräldrar som båda är Tyska invandrare har gett mig den bästa "basen" att uppskatta detta stora Europeiska land, dess kultur, mat, traditioner mm. Då min man ville plugga i Düsseldorf under 3 månader så tänkte vi till ! Ska jag vara själv med tonåringen hemma? Nej tack.( och detta är ömsesidigt.) Ska mannen pendla? Hur skulle det se ut om vi tog en tid tillsammans nu istället för detta eviga "det gör vi sedan", när barnen blivit äldre, när gammal behövande släkt ej finns, när ditt och när datt etc..., ni känner säkert igen resonemanget.Nu är NU och nu mår VI bra och har möjlighet. ..nu kör vi - häng med om du vill!

Flytt-avsked-påsk-semester

Publicerad 2015-03-27 18:25:56 i Allmänt,

Oavsett vad underbara Johan Glans säger om Påsken; Jag älskar den .Den lovar vår och nystart, det luktar "grönt",den lilla solen som kikar fram, värmer på ett alldeles speciellt sätt.Man ser påskpyssel och vårblommor-här finns inget påskris, men desto mer godis och choklad i alla former och färger. Och tack vare just det som Johan Glans får oss att gapskratta över-så kan vi vara lediga och njuta av lamm,ägg ,familj och vänner.Vi säger nu adjö till den lägenhet som varit vårt bo sedan december -14.Allt är upp och ner och inte trodde jag att vi skulle få ihop så mycket flyttkartonger igen på så kort tid ! Vi ska vinka av gossen från Valencia efter frukost och se till att lånad sovsäck och ligg underlag (tack bästa nyvunna vännen Sophia , för lånet !) ,lunchpaket och själva gossen med väska kommer till skolan,där deras klass ska sova över helgen.Därefter susar vi till lägenheten och sorterar upp allt på ett bra (?) sätt och bär resväskor till bilen-sedan tar vi emot vår Franska hyresvärd och går husesyn-"allå, allå-åll tymmarna ". Efter ett Ok av honom ,susar vi mot vänner ,släkt och familj i olika delar av Tyskland, för att så småningom via Frankfurt flyga till min kära vän Wenche med familj på Masserian i Lecc/Italien.Som vi har längtat ! Glädjande att även få träffa en annan kär vän ,Liebe Åsa, som jag kallt räknar med står och väntar på oss med ett glas Prosecco vid poolen under Cocciolios olivlundar ! När Berlin åter ropar på oss, börjar ett nytt kapitel-samma fastighet-men annan lya . GLAD påsk -alla !

Kommentarer

Postat av: Wenche

Publicerad 2015-03-27 20:21:31

Proseccon ligger redan på kylning...ska försöka hinna med att fylla poolen så ska vi nog fixa till dina önskemål!

Svar: Hurra Wenche ! Fylla i poolen ...är sen kvar då alltså ? Kom på strax efter att jag skrivit -Janne kanske fick fylla igen den efter sista besöket av italienska maffi...jag menar myndigheten varit på besök hos er 😉
Cissi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cissi

Jag och min familj,provar att bo ,leva & plugga i Berlin för en stund .Annars jobbar, finns och trivs jag bra i Sollentuna! Men just nu är vi här.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela