juliniberlin.blogg.se

Vi har alltid önskat att få prova på att bo utomlands , gärna i Tyskland, då vi har anknytning dit.Mina föräldrar som båda är Tyska invandrare har gett mig den bästa "basen" att uppskatta detta stora Europeiska land, dess kultur, mat, traditioner mm. Då min man ville plugga i Düsseldorf under 3 månader så tänkte vi till ! Ska jag vara själv med tonåringen hemma? Nej tack.( och detta är ömsesidigt.) Ska mannen pendla? Hur skulle det se ut om vi tog en tid tillsammans nu istället för detta eviga "det gör vi sedan", när barnen blivit äldre, när gammal behövande släkt ej finns, när ditt och när datt etc..., ni känner säkert igen resonemanget.Nu är NU och nu mår VI bra och har möjlighet. ..nu kör vi - häng med om du vill!

Melankoliskt .

Publicerad 2015-07-12 19:29:00 i Allmänt,

Varje steg och varje andetag , varje blick, och allt jag säger ..känns som om det sista jag gör , tycker och uttrycker.! Så är det på sätt och vis , ialla fall just här i Berlin..
. Det kommer ju att dröja innan jag /vi är här igen , så 100% som vi varit ....
Vill ta med mig alla intryck , samtal och möten , alla färger , smaker och dofter . Bära dem i mitt sinne och i mitt hjärta . Plocka fram dem i Sverige och minnas med glädje . Så tacksam för att vi kunnat vara här och uppleva varandra och andra , i ett annat land med annat språk och annan kultur .  Vill göra det bästa av våra erfarenheter även i fortsättningen, och försöka , att inte bara springa vidare i ekorrhjulet  hemma ! Jag längtar såååå till familj , vänner och arbetet på min  älskande Montessoriförskola i Sollentuna , kollegor , barn och föräldrar ,ser verkligen fram emot allt !!! 
 Och ändå ... Jag kommer att  sakna Kreuzberg , Berlin och Tyskland !  


Kommentarer

Postat av: Regina

Publicerad 2015-07-14 07:55:21

Välkomna hem kära Cissi,Ola och Linus vi längtar efter er och även vi har tagit med oss de finaste minnen av vårt besök hos er.Ich hoffe,ihr habt "noch einen Koffer in Berlin"gelassen.In Liebe eure Mammi Oma-

Svar: Tack snälla ! Vi har längtat efter er med- detär härligt att ses igen ! Und ja- Wir haben 1 Koffer in Berlin gelassen :) UND 2 mit der Deutsche Post /DHL geschickt!!!
Cissi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cissi

Jag och min familj,provar att bo ,leva & plugga i Berlin för en stund .Annars jobbar, finns och trivs jag bra i Sollentuna! Men just nu är vi här.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela