juliniberlin.blogg.se

Vi har alltid önskat att få prova på att bo utomlands , gärna i Tyskland, då vi har anknytning dit.Mina föräldrar som båda är Tyska invandrare har gett mig den bästa "basen" att uppskatta detta stora Europeiska land, dess kultur, mat, traditioner mm. Då min man ville plugga i Düsseldorf under 3 månader så tänkte vi till ! Ska jag vara själv med tonåringen hemma? Nej tack.( och detta är ömsesidigt.) Ska mannen pendla? Hur skulle det se ut om vi tog en tid tillsammans nu istället för detta eviga "det gör vi sedan", när barnen blivit äldre, när gammal behövande släkt ej finns, när ditt och när datt etc..., ni känner säkert igen resonemanget.Nu är NU och nu mår VI bra och har möjlighet. ..nu kör vi - häng med om du vill!

Vi har fått post ! Då finns vi !

Publicerad 2015-01-21 18:38:00 i Allmänt,

Vi fick post härom veckan.Glömde att nämna det !
Tack pappa för fina rim och roliga vykort ända från Spanien .
Det andra stora kuvertet ger många vuxen poäng som utlänning i främmande land.
POSTBANK (Här har man posten kvar sörrni) hade skickat oss våra bank kort och diverse information .Det kändes verkligen gammeldags , med tjocka foldrar om vilken service Postbanken kan ge och en CD skiva med blandad information. Bortsett från det: Nu känns det riktigt på riktigt ,vi har en brevlåda -och har fått post i den också . Härligt..

Kommentarer

Postat av: Regina

Publicerad 2015-01-24 12:24:18

Och mera är på väg,pappa är ju en hängiven brevskrivare "på riktigt"-ej e-mail- Tack Cissi för underbara tankar och känslor.Jag förstå dej, är en "luktmänniska "jag med.När jag tar ner tvätten från terrassen så måste jag gräva ner näsan i den.Finns bara här i underbara Spanien!

Svar: Spännande och roligt med brev från pappis! Och mejl från dig! Kan ju inte blli bättre !Stor kram och trevlig helg. Mmmmm doften från tvätten på taket i Spanien -underbart!
Cissi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cissi

Jag och min familj,provar att bo ,leva & plugga i Berlin för en stund .Annars jobbar, finns och trivs jag bra i Sollentuna! Men just nu är vi här.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela