juliniberlin.blogg.se

Vi har alltid önskat att få prova på att bo utomlands , gärna i Tyskland, då vi har anknytning dit.Mina föräldrar som båda är Tyska invandrare har gett mig den bästa "basen" att uppskatta detta stora Europeiska land, dess kultur, mat, traditioner mm. Då min man ville plugga i Düsseldorf under 3 månader så tänkte vi till ! Ska jag vara själv med tonåringen hemma? Nej tack.( och detta är ömsesidigt.) Ska mannen pendla? Hur skulle det se ut om vi tog en tid tillsammans nu istället för detta eviga "det gör vi sedan", när barnen blivit äldre, när gammal behövande släkt ej finns, när ditt och när datt etc..., ni känner säkert igen resonemanget.Nu är NU och nu mår VI bra och har möjlighet. ..nu kör vi - häng med om du vill!

Jag packar viktiga saker

Publicerad 2014-12-22 18:30:25 i Allmänt,

Vi har sagt att vi ska packa "lätt".Nu har jag framför mig en stor koffert, ukkelelen från jobbet med nothäften och en extra bag med träningskläder + cykelhjälm (HALLÅ???..hur svenska får man bli ?).Flera små lådor med smått & gott, målar saker ,keramik böcker, andra bra böcker från nära och kära samt mina älskade bok klubbs vänner och Berlinbok från härliga Annelie och Anders (tack-den är såå bra!)..stenarna från Grekland..nepp,de MÅSTE med..och mina ljuslyktor, annars blir det inte hemtrevligt..och familjen Wildigs bästa badrumsmatta som hängt med i hundra år..den ska med ,punkt! Min lilla vita dalahäst. Den är ju pyttelite och ska stå för vår "svala" skandinaviska stil..om vi får Tyska gäster..Måste med den oxå! Alla fina hälsningar och gåvor från nära och kära,Pärlugglans finaste pärlplattor och brev ,smycken mm...packa en ny låda tror jag blir bäst..och så min griffeltavla med bästa Ankis hälsning..så jag ej glömmer Viby och Norrvikens skola och alla roliga samtal och möten...näe..packa lätt är svårt.Jag kanske måste boka ett flyg i alla fall !

Kommentarer

Postat av: Margaretha

Publicerad 2014-12-22 21:06:39

Hyr en lastbil. Just do it.

Svar: Bra förslag! Eller prioritera bättre ---lämnade en hel del hemma-packar upp och ångrar valen! TYPISKT..men vilken tur att man kan hansla nya eller second hand även här ): Kram
Cecilia Julin

Postat av: Wenche

Publicerad 2014-12-23 11:32:06

Supersvårt - MEN det brukar var ett bra tillfälle att "rensa ut" lite....Gisses va vi blev av med när vi flyttade hit! Lycka till, glöm inte att fira lite jul också...Kram

Svar: Hej Wenche, och tack för mejl hälsningar och foton..så härligt med "Julsillen" i solen! Här är svinkallt! Kanske ska flytta mer mot värmen nästa gång vi får våra ider !KRAM.
Cecilia Julin

Postat av: Anki

Publicerad 2014-12-25 16:11:23

Ojojoj! Jag som har svårt att packa lätt för en veckas semester ;)
Jag önskar er en fortsatt God Jul och ett stort lycka till inför färden!

Svar: Tack Anki ! Nu har vi "landat" i vårat nya hem för i alla fall 3 månader- det känns jätte bra.Hoppas att er ledighet också blir fin-kram
Cecilia Julin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cissi

Jag och min familj,provar att bo ,leva & plugga i Berlin för en stund .Annars jobbar, finns och trivs jag bra i Sollentuna! Men just nu är vi här.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela